Wyszukiwarka ofert

Typ transakcji

Rodzaj nieruchomości

Województwo

Powiat/Miasto

Gmina/Dzielnica

użyj klawisza Ctrl
aby zaznaczyć kilka lokalizacji

Ulica

Numer oferty

Typ domu

Typ budynku

Typ działki

Typ lokalu

Typ obiektu

Materiał

Ilość pięter

od do

Rok budowy

od do

Ilość pokoi

Ilość pomieszczeń

od do

Piętro

od do

Cena

od do PLN

Cena za m²

od do PLN

Powierzchnia

od do m2

Powierzchnia działki

od do m2

Bez prowizji

Zgłoś czego szukasz Zgłoś nieruchomość NOTES

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Dzisiejsza sytuacja rynkowa, związana z dużą podażą mieszkań i domów na sprzedaż lub wynajem, nakłania sprzedających do szukania nowych sposobów na pozytywne wyróżnienie swojej oferty spośród innych. Jednym z takich sposobów jest dostępna od paru lat w Polsce innowacyjna usługa home staging, polegająca na stylizacji wyglądu nieruchomości.

Właściwie przygotowane wnętrze mieszkania i obejście w przypadku domu, przyczynia się do znacznego skrócenia czasu oczekiwania na kupującego, a cena sprzedaży często przewyższa średnią.

Home staging jest znany od ponad 30 lat w USA, a od kilkunastu lat stosuje się go również w Europie Zachodniej. Badania wykazują, że właściwa „inscenizacja domowa” przyspiesza transakcję o ok. 40 proc., a często podnosi również wartość nieruchomości o kilka lub nawet kilkanaście procent. W Polsce profesjonalne usługi home stagingu pojawiły się stosunkowo niedawno, ale już cieszą się pozytywną opinią i mają na swoim koncie wielu usatysfakcjonowanych klientów, którzy w ostatnim czasie dokonali szybkich i opłacalnych transakcji.

Ludzie kierują się emocjami

Dlaczego fachowo wykonana stylizacja nieruchomości daje tak satysfakcjonujące efekty? Odpowiedź jest prosta – dobre pierwsze wrażenie na kupującym można zrobić tylko raz. Jeśli sprzedający straci szansę „pierwszego zauroczenia” potencjalnego kupca, to jego oferta poniesie porażkę na korzyść innej nieruchomości. Warto również pamiętać, że osoby poszukujące własnego lokum podejmują decyzje o zakupie nie tylko w oparciu o racjonalne przesłanki, lecz także często (jeśli nie zawsze) kierują się emocjami jakie wywarła na nich konkretna oferta. Szykowny, zadbany wygląd mieszkania czy domu jest gwarancją pozytywnych emocji u kupującego.

Nie warto nic nie robić

Niektórzy właściciele nieatrakcyjnych, obskurnych mieszkań/domów sądzą, że nie ma sensu poświęcać czasu ani minimum kosztów na dopracowanie swojej nieruchomości i poprawę jej wizerunku, bo jak twierdzą „kupujący sam sobie po zakupie wszystko zaplanuje i urządzi”. Niestety, to zgubne przekonanie skazuje takich decydentów na bardzo długie wyczekiwanie kupca oraz naraża na sporą redukcję ceny, która staje się nieunikniona, by ktokolwiek brał pod uwagę na poważnie taką ofertę.

Duży zysk niskim kosztem

Warto wiedzieć, że profesjonalny home staging nie musi się wiązać z dużymi kosztami, jak również dotyczyć tylko działań i zmian, które znajdują swoje uzasadnienie w opłacalności. Koszt stylizacji nieruchomości na cele transakcyjne jest bardzo różny i zależy przede wszystkim od pierwotnego stanu i wyglądu mieszkania/domu, jak również od ceny, którą kupujący planuje uzyskać ze sprzedaży. Jednocześnie sprzedający nieruchomość powinien sobie uświadomić, że przestój w sprzedaży oznacza ponoszenie niechcianych kosztów, które w długim procesie szukania nabywcy urastają do znaczących kwot. Nie bez znaczenia jest również narażenie na duży stres i frustrację z powodu braku zainteresowania ofertą po stronie kupujących. W związku z powyższym koszt związany z profesjonalnym przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży/wynajmu należy oceniać w kategoriach bardzo dobrej inwestycji, która prowadzi do sukcesu sprzedażowego.

Designed by Possible